mandag 12. desember 2011

Flytevester redder liv




Du har besluttet å gå offshore for en dag med fiske i den 25 fots båt. Både vind og sjø er rolige. Det er en helt nydelig dag med temperaturer opp den høye 70-tallet. Den dagen blir bare bedre og bedre. Fisket er stor. Du trekker dem i en rett etter hverandre. Solen begynner å komme lavt på vesthimmelen. Du bestemmer deg for å kalle det en dag. Du går å starte motoren før du henter ankeret. Som du slår på tenningen - ingenting, ikke engang et klikk! Din elektriske koblinger er rene, men batteriet er dødt. Det er ikke engang nok juice til å sende ut en samtale om hjelp på VHF marine radio. Solen er raskt innstilling, og temperaturen begynner å nese dykke til de body-skjelving avlesninger. Vinden begynner å plukke opp, begynner båten å sprette på den voksende hav som mørket omslutter deg. Klokt du ikke din redningsvest.

I mellomtiden tilbake på land, har familien din akkurat trakk i oppkjørselen fra en lang dag med shopping på det lokale kjøpesenteret. De var ventet å se deg i oppkjørselen vaske ned din tilhenger båt. Noen bekymring begynner å utvikle seg. Innen en time en samtale er gjort til Coast Guard. The Coast Guard plikt se offiser begynner å stille en rekke spørsmål som vil hjelpe oss å finne den forfalte person. Uret offiser spør,

- "Hvor ble det av båten permisjon fra?"
- "Jeg vet ikke."
- "Hvor han / hun som regel fisk?"
- "Jeg vet ikke,"
- "Hva er beskrivelsen av fartøyet?"
- "Hva slags redningsutstyr er ombord?"
- "Hva gangen gjorde han / hun drar og når de er forventet å komme tilbake?"
- "Har forfalte personen har noen medisinske tilstander?" ...

Rapporteringen kildens angst begynner å stige for hvert minutt og er forsterket av manglende evne til å svare på alle Kystvaktens viktige spørsmål.

Med et minimum av informasjon, begynner Coast Guard sitt søk. The Coast Guard begynner kontakte alle lokale sjøfolk, og visuelt sjekke båt ramper. Etter en times verdt av detektivarbeid Kystvakten lokaliserer et kjøretøy og tilhenger sitter på en båt rampe parkeringsplass som passer beskrivelsen gitt av rapporteringen kilde. The Coast Guard begynner kringkasting en marine som sendes som varsler alle sjøfolk som du er forfalt. Det råder også til å rapportere alle observasjoner til nærmeste Coast Guard enhet. Kystvakten sender en båt og mannskap for å begynne søkingen et område av havet som omfatter 50 av 30 miles av kystnære farvann. Et søk flyene er sendt fra den lokale Coast Guard Air Station. Søket fortsetter gjennom natten.

Mean mens ute på forfalte fartøyet, har solen i flere timer tidligere. Havet er nå 04:56 føtter og stigende. Sporadiske kald saltsprut sprut over baugen, soaking deg til beinet. Du er redd, kald og sulten. Da har du en hjerne storm. "Kanskje hvis jeg fyre av et bluss noen vil se det og komme til assistanse min." Du bryter ut din blusse kit, men oppdager at alle flares har for lenge siden utløpt. Ingen av dem fungerer. Din ånder begynner å stige når du ser lysene fra et fly langt i sør går frem og tilbake som om å gjennomføre et søk mønster.

The Coast Guard båt mannskap har pågått i fem foten sjøer over fire timer med negative observasjoner. Den kontinuerlige pounding av båten gjennom havene blir stadig trettende til mannskapet som deres øyne press gjennom mørket av natten for noen tegn på forfalte fartøyet. The Coast Guard Båten Livbåtfører søker også farvannet rundt med radar, på jakt etter eventuelle flisen som kan tyde på forfalte fartøyet. Den svært erfarne Coast Guard mannskap innser at sannsynligheten for påvisning på natt i fem fots hav er svært lav.

Tilbake på Coast Guard Station, er vakthavende plotting alle søke arbeid på et stort sjøkart. Vakthavende er også Fielding samtaler fra nå svært forvirret familiemedlemmer. Vakthavende er også svarer på anrop fra utforskende media så vel som å holde Coast Guard kommandokjeden informert om at søket.

Den første søkeområdet er gjennomført med negative observasjoner. Planer er å doble søkeområdet. Ingen vet om forsinkelsesrenter fartøyet er i drift på vind og strøm eller til ankers. For bensinstasjoner formål et sekund Coast Guard båt og fly er sendt for å avlaste de som har vært på leting hele natten.

Du har overlevd en lang og ensom søvnløs natt på en 25 fots båt på havet, i fem fot hav. Varmen fra sola begynner å heve ditt humør. Du vet at hvis noen søker etter deg de vil ha en bedre sjanse til å finne deg i dagslys timer. Ikke 20 minutter senere øynene dine se en av de vakreste severdighetene du noensinne har vært vitne til. Ut av vest, med morgensolen skinner på baugen henne, kommer det hvite skroget med de oransje og blå striper styrter gjennom skummet crested bølger og hiver innenfor hailing avstand fra fartøyet. The Coast Guard bekrefter identifikasjon og radioer tilbake informasjon til stasjonen. Stasjonen duty se offiser varsler annet søk og redning enheter som deretter begynner sikring. Familien kalles med den gode nyheten, noe som resulterer i mange gledestårer. The Coast Guard tilbake trygt forfalt person og båt til land der en følelsesmessig fylt familiegjenforening oppstår.

Dette var et typisk scenario som beskriver en situasjon som den Coast Guard reagerer på den på nesten hver dag basis. Vær oppmerksom på at ikke alle søk ender så behagelig som denne.

Nummer én ting denne personen kunne ha gjort for å hjelpe Coast Guard var å sende inn en flyte plan med en venn eller slektning. En prøve Float Plan er tilgjengelig for bruk. Vennligst skriv den ut, reprodusere den, fylle inn riktig informasjon, og før du begynner på båttur, la det med en venn eller slektning som kan ringe Coast Guard hvis du unnlater å returnere. Opplysningene vil betydelig styrke Kystvaktens evne til å lokalisere deg i minst mulig tid.

The Coast Guard oppfordrer små båter operatører å forberede en Float Plan før du starter en tur, og la den i land med en yacht club, marina, venn eller slektning. Vær spesifikk. Innsjekking regelmessig av radio eller telefon på hvert punkt angitt i flyte planen. Den "ferskere" din siste kjente posisjon, jo bedre våre sjanser for å lykkes i å finne en savnet fartøy ved søk-og redningsoperasjoner bli nødvendig.

Det er mange flere ting som båtbrukeren kan gjøre for å hindre at de beskrevne scenario oppstår. Hvis du vil vite mer kan du ringe USCG Auxiliary Båtliv Kursinformasjon linje ved 1-800-336-5647 for å få info på kurset tilbys nærmest din posisjon. Hvis du har andre båtliv sikkerhetsmessige spørsmål ringe Kystvaktens Båtliv sikkerhet Hotline på 1-800-268-5647.

Måtte alle i din båt være trygg.

Les mer:
Alt du trenger å vite om drivstoff sikkerhet.
Bakgrunnen for SOS-signalet.
Dette må du vite om bølger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar