søndag 25. mars 2012

13 tips for deg som vil bo i båt

Jeg pleide å lese alt om "cruising" i bladene. Folket gjør det tok stolthet i ting som bader i en liter vann en uke. Selv om de aldri brukt is, maten enten aldri råtnet eller de aldri lagt merke til. De hadde troll vaskeri og retter over hekken for å vaske dem, og Troll alt annet over hekken under orkaner, for Sea Anchors. De hadde "ligge ahull" slik at de ikke måtte gå overbygningen i hundre knop vind mens du går rundt alle hornene de syntes å være konstant gå rundt for å få til uansett hvilken side av verden de ikke var på på den tiden . Å gå cruising, måtte du være en modig, tøff, og ekte helt. Til tross for alt dette, gikk jeg cruising uansett.

Cruising kan være en helg opplevelse, en sommerferie, eller en pensjonisttilværelse flørt. Du kan gjøre det på nesten hvilken som helst båt du kan spise og sove på, så lenge du bruker den i vannet og betingelsene den er designet for Seilas er trolig innen rekkevidde, hvis du kjenner den virkelige historien. Her er ti viktige erfaringer som vi har lært i nesten 25 år med cruising. På BoatUS.com vil jeg diskutere mange andre ting, i detalj, at vi har plukket opp fra "gjør det" alle disse årene. Vi flyttet om bord i 1979 og vi er her fortsatt.

1. Hvis du ønsker å leve utenlands, gjør det for de rette grunnene
Noen tror at å leve om bord, og reiser til en "paradis" over horisonten er den ultimate flukten. Egentlig er det vanligvis flere problemer enn du har forhandlet om. Du kan ha så mye gøy cruising nær hjemstedet i helgene og ferier. Tenk nøye din motivasjon hvis du tenker på å ta av i lang tid. Hvis du gjør så mange feil som jeg gjør på båten, færre folk å finne ut om dem når du lever ut på kroken. Gjør hva som fungerer best for deg. Før sprang, se. Hvis du ikke har båt ennå, tilbringe tid befraktning (eller mooching turer fra venner) for å få en idé om hvilke typer steder du ønsker å gå og hvilke typer båter som du liker best. Jada, vi ønsker alle å gå til noen tropisk øy, men hvis du venter å gå cruising 'til du har tid og penger å gjøre det, kan du aldri gå. Dessuten, alle de tropiske øyene jeg noen gang har vært hatt mange virkelig store kakerlakker.

2. Vær komfortabel
Da jeg begynte, var kryssere alltid tøff og spartansk. For eksempel, ville de gå til ytterligheter for å unngå nedkjøling. Et triks for egg var å ta dem friske og uvasket fra under høna, smøre dem med vaselin, og lagre dem i kjølsvinet. Du trenger ikke å gjøre det nå, og det er en god ting. Jeg ble oppdratt i landet, og jeg vet hva som står på en uvasket egg bare fjernet fra under kyllingen. Det siste du ønsker i din lensepumpe er en haug med egg dekket med vaselin og kylling gjødsel. Den gode nyheten er at kjøling på en båt er ikke lenger en big deal, og verken er mest annen skapning trøster. Du trenger ikke å leve som en huleboer med mindre, selvfølgelig, har du en ektefelle og / eller barn som er usikker på cruising og du vil være sikker på at du cruiser helt alene.

3. Håndtere forskjellene
Det er viktige forskjeller mellom en helg cruise og en utvidet cruise. Disse inkluderer størrelse og type båt som skal jobbe, hvor mye lagringsplass er nødvendig, toleranse for hverandre i nært hold, daglige rutiner og utstyr. Også er det mye enklere å gjøre uten noe av den skapning bekvemmeligheter for en helg enn det er for måneder. Og dessverre, noen bære over feststemningen ofte forbundet med en helg cruise. Du kan ikke fest hver natt i flere måneder uten å komme i alvorlig trøbbel. Spør deg selv hva du skal gjøre i lange perioder av gangen på båten. Ta med hobbyer, bøker og andre ting å gjøre.

4. Dumpe din kloakk
Mens en litt gummi ducky kan passe godt for korte hopp mellom båter i en lun vik, trenger du kanskje en tøffere, større, og mer sjødyktig øm hvis du cruise til steder langt borte. Det vil være din bil, din pickup lastebil, og fire-hjuling for å utforske langt unna og for reiser lange avstander i åpent farvann.

5. Herdet stål er bedre enn gull
Gode ​​verktøy og reservedeler er bedre enn penger i banken, hvis du vet hvordan du bruker dem. Hvis noe bryter når du er ute i helgen, kan du vanligvis stole på verftet for å fikse det i løpet av uken. Når du er ute etter mye lenger, vil din evne til å fikse ting gjør deg tryggere, spare penger, og gir deg mer frihet. (Du slipper å vente en uke for en mekaniker til å dukke opp for å gjøre en 30-minutters jobb mens han sitter på noe annet, og bryte det i prosessen.) Ta kurs på vedlikehold av dine systemer og motorer. Du ønsker ikke å være som den fyren jeg en gang møtte på stranda som trodde at å trekke eksosmanifolden fra hodet hadde noe å gjøre med badet.

6. Været regler dagen (og natt)
Land, betyr forståelse vær vite hvordan du setter din air condition. Når du reiser bort i en båt, selv for en helg, er du ute i den virkelige verden og prisgitt været. Vi liker dette. Det setter oss i harmoni med et liv rytme mer meningsfullt enn summingen av klimakontroll. Men du trenger mer enn den "delvis skyet" ferniss av TV-prognoser. Du bør ha tilgang til og forstå de underliggende dataene, og kunne gjøre noen prognoser på egen hånd, relevant for din posisjon og planer. Du må også være i stand til å se ut luken og forstå hva som skjer. Noen ganger til og med været på VHF radio (forutsatt at du er innenfor rekkevidde) ikke gir deg all den informasjonen du trenger. Les bøker eller ta kurs. Abonner på en av værtjeneste om tilgjengelige.

7. Forankring er en hjørnestein til cruising
Din båt er din egen spesielle øy, midt i naturen, men med komfort i hjemmet. Selv om du anker utenfor nabolaget ditt, vil du nå se det fra en annerledes og bedre perspektiv. Vi har brukt tusenvis av nettene på kroken, men mange har dårlig forankring opplevelser. Dette behøver ikke være. Invester i godt utstyr og lære å bruke den. Vi ville ikke være her ute uten CQR og en festning anker, med masse kjetting red, og en tung plikt vinsj. Det er spesifikke taktikk og utstyr som lar deg sove godt om natten når de er på kroken. "Back ned for å sette anker" er ikke mer hele historien om forankring enn "åpne garasjeporten før skiftende i revers" er om å kjøre. Disse trinnene er utenfor rammen av denne artikkelen, så gå til BoatUS.com for mer informasjon.

8. Praksis
Hvis du ønsker å ta av for en lang tid, simulere den erfaringen i hjemmet ditt område. Noen problemer kan ikke være opplagt fra helgeturer. For eksempel, hva det kommer til å bli som lever med din ektefelle på båten i mer enn noen få dager? Også må du avsetning for lange perioder av gangen når du ikke vil være i stand til å "løpe ut og få det jeg glemte." Fikse ting mens du bor ombord er ganske forskjellig fra å fikse ting mens alle andre er hjemme. Tenk hva (eller hvem) du trenger for å fortrenge under arbeid, som å reparere den ferskvannspumpen eller endre en impellor. Fremfor alt, uavhengig av type cruising du gjør, lære alt du kan om sikkerhet og sjømannskap.

9. Holdningstilpasning
Du er på en båt - ikke en buss eller fly. Ikke prøv å kjøre i rute. Den beste destinasjonen vil være dårlig, hvis været er. Hvis du liker en plass, skrap dine planer for i morgen og bli der for å nyte den lenger.

10. Få en venn til å betale regninger og svare e-post mens du er borte
Hvis du reiser i mer enn noen uker, har en venn eller slektning få mail og sørge for at utbetalinger skjer i tide og viktige brev besvart. For utvidet cruising ønsker du kanskje å bruke en av posthåndtering tjenester tilgjengelig. Eller, hvis din mor har mislikt din uavhengighet i mange år, er dette et godt tidspunkt for å temme henne uhemmet interesse.

11. Kommunikasjon
Folk tar lengre cruise er som regel mer stresset av å ikke kunne holde kontakten enn ved å ha telefonen ringer i paradis. Mest kyst, elv og innsjø er innen rekkevidde mobilnettet. (Boosters og eksterne antenner, slik som de som tilbys av Digital antenne, hjelp.) Få en sats plan som dekker området for å unngå store roaming-avgifter. Flere trådløse selskapene har en rimelig god dekning på kontinentet med data planer (for e-post og til og med Internett-tilgang). I øyas land som Bahamas du ikke kan stole på din amerikanske mobiltelefon til jobb eller, hvis den gjør det, å gjøre det til rimelige priser. Hvis du går offshore, må du kanskje modemer og programmer som fungerer med et enkelt sidebånd eller HAM radio, og / eller en satelitt telefon for dataoverføringer. Den gode nyheten er at Wi-Fi hotspots er raskt økende, selv i øyene.

12. Det "perfekte tidspunktet"
Hvis du har gjort mye lokal cruising og tror du vil gå videre, ikke vent for alltid etter den perfekte tiden til å gå. Som alt annet, vil det alltid være problemer å overvinne. Og ikke vente til alt på båten fungerer perfekt. Tuller du? Dette er en båt vi snakker om.

13. Hvem teller?
Folk spør alltid om affording det. Dette forutsetter slutte jobben din og ta av. Du trenger ikke å gjøre det på den måten. Det kan være en del av ditt vanlige liv - bare for kortere perioder. Da har du ikke trenger å bekymre deg så mye om å telle. Jeg tydeligvis ikke heller. Jeg fortalte deg det skulle være ti tips. I stedet er det fjorten. Jeg er ute i Atlanterhavet, på vei opp østkysten så jeg skriver dette. Det er en vakker dag. I går kveld bølgene sprutet sølv i måneskinnet. Nå er en nise familie er svømming sammen. Jeg nikker til dem, nikke de tilbake. Så hvem som teller?

Se også:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar