søndag 11. desember 2011

Elsker du båten din?




Elsker du båten din? Dumt spørsmål, ikke sant? Alle velger den spesielle båten de eier for en god grunn. Jeg er sikker på din nåværende båten oppfyller din følelse av marine formål enten det er fiske, cruising, vannski, dag tripping, camping, levende. Og selv om det kanskje ikke er din drømme båt, er det sannsynligvis om ikke tilfredsstiller sikkert budsjettet. Drømmen Båten er vanligvis et sted i fremtiden med mindre du allerede eier den. Jeg har en fremtidig drøm båt, men jeg elsker den jeg har. Å gi den opp ville føre til separasjonsangst og rueful sykdomsfølelse. Den oppfyller alle våre behov ganske bra til nå og jeg må si ganske utvetydig og unabashedly at ... Jeg elsker henne til tross for noen svakheter. Mangler, ja det er det, er båten for kort. Jeg kunne bruke en annen seks meter.

Dette emnet båt lidenskap intriger meg som i mitt liv har jeg møtt de som ikke bryr seg en måker rop om båtliv, ikke liker vann, hater sola, har en frykt for å drukne i vannet med skapninger usett. Jeg har hørt landkrabber snigger, "Hvorfor skulle jeg ønske å dra ut på en båt, er du tullet? Jeg vil heller gjøre pushups." Disse menneskene er overalt, du kan kjenne noen av dem. Jeg forstår alle har sin egen særegne interesser, men hvorfor båtliv er ikke en av dem dreper meg. Men så hva hvis alle trodde som jeg gjør? Vi vil ha et skred av båter på vannet, og presenterer en sikkerhetsrisiko om ikke en boondoggle.

Hver båt har jeg eide fikk den ytterste forsiktighet. Jeg holdt alle av dem spytte og polert, alt satt bort akkurat der jeg fant det, alt fungerer og kjører som det skal så vi vil være klare for den neste seilasen uten forsinkelse. Visste ikke alltid trene, jeg har ikke fortelle deg som boater hvordan temperamentsfull båter kan være, og du allerede vet hvorfor de er referert til som "Hun".

Men, jeg har elsket jentene mine, hver og en av dem. Jeg tok vare på dem fordi jeg visste hvor skjøre de kan være og jeg ønsket å bringe inn de høyeste rekreasjon og hvile faktor de kunne levere på hvert nivå av vårt båtliv liv. De tar på en aura av å være nesten menneskelig, ikke sant? Du ønsker å være med dem og omsorg for dem, fordi de gir tilbake, ikke sant? De setter deg i din favoritt kroppen av vann og massere dine daglige bekymringer bort, ikke sant? Så, hva er ikke å elske?

NB! Husk å ta en årlig vårrengjøring av båten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar